My research has been published in multiple international and peer reviewed journals
such as the Journal of Marriage and Family, the Journal of Family Business Strategy and Leviathan.
I am the author of two books and have co-edited a volume on succession in Europe.

 

Journal Articles

Barbera, Francesco; Stamm, Isabell; DeWitt, Rocki Lee (2018): Entrepreneurial legacies and transgenerational Entrepreneurship in family firms: From imprinting to imagined Futures. Accepted in Family Business Review. 

Stamm, Isabell (2018): Organized communities as a hybrid form of data sharing. Forum Qualitative Research 19(1), Art 16.

Stamm, Isabell (2016): Coordination tasks and modes of linked lives in entrepreneurial families. Journal of Marriage and Family 78(4), 939-956.

Stamm, Isabell (2014): Zum Erfolg geboren? Die Leistungskultur in Unternehmerfamilien. Leviathan, Sonderband 29, 195-211.

Stamm, Isabell; Lubinski, Christina (2011): Crossroads of family business research and firm demography. Journal of Family Business Strategy 2(3), 117-127.

Stamm, Isabell (2009): Generationenbeziehungen in Unternehmerfamilien. Sozialwissenschaftliches Journal XII(3), 23-39.

 

Monographies, Editions

Stamm, Isabell (2013): Unternehmerfamilien - der Einfluss des Unternehmens auf Lebenslauf, Generationenbeziehungen und soziale Identität. Barbara Budrich Verlag, Opladen.

Stamm, Isabell; Breitschmid, Peter; Kohli, Martin (Eds.) (2011): Doing Succession in Europe. Generational transfers in family businesses in comparative perspective. Schulthess Verlag. Zürich.

Stamm, Isabell (2007): Zwischen Neurobiologie und Sozialethik – Zum soziologischen Gehalt der Gefühle bei Jürgen Habermas und Antonio Damasio, BIS-Verlag, Oldenburg.

 

Book Chapters

Stamm, Isabell; Bernhard, Fabian & Schmiade, Nicole (im Erscheinen): Empirische Befunde zu Unternehmerfamilien in Deutschland. In: Kleve, Heiko: Soziologie der Unternehmerfamilie.

Stamm, Isabell & Gutzeit, Marie (im Erscheinen): Innovation und Unternehmertum. In: Blättel-Mink, Birgit; Schulz-Schaeffer, Ingo; Windeler, Arnold (eds.), Handbuch der Innovationsforschung. Sozialwissenschaftliche Perspektiven. Wiesbaden: Springer.

Stamm, Isabell (im Erscheinen): Evolutionstheorie in der Organisationsforschung. In: Apelt, Maja; Bode, Ingo; Hasse, Raimund; Meyer, Uli; Groddeck, Viktoria v.; Wilkesmann, Maximiliane; Windeler, Arnold (eds.), Handbuch Organisationssoziologie. Wiesbaden: Springer.

Stamm, Isabell (2018): Erzählkultur in Unternehmerfamilien. In: Lueger, Manfred; Frank, Hermann; Korunka, Christian (eds.), Unternehmerfamilien im Kontext ihres Familienunternehmens. Wien: Facultas, S. 65-86.

Stamm, Isabell (2016): Unternehmertum als Familienprojekt heute. In: Phänomen Familienunternehmen – Überblicke. Mettingen: Draiflessen Collection, S. 129-136.

Stamm, Isabell & Marchese, Elisa (2011): Succession as transition in the life course. In: Stamm, Isabell; Breitschmid, Peter; Kohli, Martin (eds.), Doing Succession in Europe. Generational transfers in family businesses in comparative perspective. Zürich: Schulthess Verlag, S. 243-266.

Stamm, Isabell; Schmiade, Isabell; Kohli, Martin (2009): Von Generation zu Generation – Der Nachfolgeprozess in Familienunternehmen. In: Hilger, Susanne; Soénius, Ulrich (eds.), Netzwerke – Nachfolge – Internationalisierung. Familienunternehmen im Rheinland im 19. und 20. Jahrhundert. Schriftenreihe zur rheinisch-westfälischen Wirtschaftsgeschichte. Band 47. Selbstverlag Stiftung Rheinisch-Westfälisches Wirtschaftsarchiv zu Köln, S. 177-187.

Stamm, Isabell; Schmiade, Nicole; Kohli, Martin (2009): Familienunternehmer als Pioniere biographischer Selbstbestimmung? In: H.-G. Soeffner (eds.), Unsichere Zeiten. Aushandlungen des 34. Kongresses für Soziologie in Jena. Wiesbaden, CD-ROM.

Schmiade, Nicole; Stamm, Isabell; Kohli, Martin (2009): Unternehmerfamilien und Generationenfolge in unsicheren Zeiten In: H.-G. Soeffner (eds.), Unsichere Zeiten. Aushandlungen des 34. Kongresses für Soziologie in Jena. Wiesbaden, CD-ROM.

Stamm, Isabell; Zimmermann, René (2008): Der Intellektuelle und seine Öffentlichkeit: Jürgen Habermas. In: Jung, Thomas; Müller-Doohm, Stefan (eds.), „Fliegende Fische“ – Eine Soziologie des Intellektuellen in 20 Porträts. Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuch Verlag, S. 124- 146.

 

Reviews

Stamm, Isabell; Eklund, Lina (2017): With great power comes great responsibility. Reflecting on the implications of using crowdsourcing as a research method. LSE Social Impact Blog. Februar 2017: http://blogs.lse.ac.uk/impactofsocialsciences/2017/04/05/crowdsourcing-raises-methodological-and-ethical-questions-for-academia/

Stamm, Isabell (2012): Book Review: Bernhard, F. (2011). Psychological Ownership in Family Businesses. Family Business Review 25(2), 225-227.

Stamm, Isabell (2011): Book Review: Lubinski, C. (2010). Family Business in West Germany: Corporate Governance and Shareholders Relations Since the 1960s. Family Business Review 24(2), 184-186.

Stamm, Isabell (2007): Social Entrepreneurship and Global Change" – Conference Report Boston. Sozialwissenschaftliches Journal II(2), 92-99.

 

In Preparation

 

Stamm, Isabell; Hameister, Nicole; Bernhard, Fabian: Using flexible work Arrangements: Lessons from families in Business. Under Review with Work, Employment & Society

Eklund Lina, Stamm, Isabell & Lieberman, Wanda: Crowdsourcing as digital method. Under review with: First Monday. Under Review with First Monday

Stamm, Isabell; Baur, Nina; Halford, Susan; Norkus, Maria; Schmitz, Andreas (eds.): Thematic Issue on Process-Oriented Analysis. Canadian Review for Sociology, 56 (2).

Stamm, Isabell; Discua Cruz, Allan; Cailleut, Ludovic (eds.): Special Issue - Entrepreneurial Groups: Definition, Forms and Historic Change. Historical Social Research.

Weinhardt, Michael; Stamm, Isabell: Opportunities and challenges in sampling entrepreneurial groups from process-generated data. The example of the German Register of Companies.

Jungmann, Robert; Stamm, Isabell: Entrepreneurship as a collective phenomenon: Advancing a practice theory approach.